Patricia Bianca Lyk

Ph.D. i Mixed Reality.

MSc i Lærings- og oplevelsesteknologi 

IT kundskaber

Microsoft Office

Unity3D (rutineret bruger med erfaring indenfor VR, AR og 360-graders video)

Gamemaker

Scratch 

Arduino

Programmering
Java, JavaScript, SQL, C++, C#, PHP, html(5), WordPress


Sprog

Dansk (modersmål)

Engelsk (erfaren)

Tysk 


Fritid

Jeg bruger min fritid på forskellige kreative projekter, bl.a. VR, AR og spilprogrammering. Derudover spiller jeg fodbold.

Uddannelse

Ph.D. i Mixed Reality og læring (juni 2018-november 2021)

Som Ph.D. i Mixed Reality har jeg bl.a. udviklet applikationen ’VR FestLab’ for Trygfonden. Applikationen er målrettet 15-17-årige og skal lære unge at genkende og håndtere socialt pres ift. alkohol. Applikaitonen er programmeret i Unity og anvender et højt antal 360-graders videoklip og gamification til at skabe et VR-ligende miljø, hvor brugeren kan eksperimentere med alkohol. Applikationen er frit tilgængelig i Google Play og App Store.

Master i Lærings- og oplevelsesteknologi (september 2014-januar 2017)

Som civilingeniør i Lærings- og oplevelsesteknologi har jeg bl.a. kompetencer indenfor udvikling af:

Intelligente systemer, herunder robotteknologiske, til oplevelser og leg

  • Didaktisk materiale
  • Intelligente læremidler
  • Intelligente systemer til genoptræning og terapi
  • Software med særligt fokus på brugerinteraktion
  • Computerspil
  • Webbasserede, multiplatform applikationer

Specialeprojekt: Udvikling af virtual – og augmented reality undervisningsforløb omkring solsystemet (se afnsittet publiserede artikler).

Bachelor i Lærings- og oplevelsesteknologi (september 2011 – juni 2014)

Min bachelor i Lærings- og oplevelsesteknologi giver mig kompetencer indenfor udvikling af teknologi, der bl.a. indgår i:

  • Persuasive games
  • Interaktive legepladser, som forener computerspil og bevægelse
  • Læringsspil og undervisningsmidler
  • Digitalt design af e-læringssystemer

Bachelorprojekt: I mit bachelorprojekt undersøgte jeg læringspotentialet, som opstår ved at kombinere rumlig modellering i fysiske og virtuelle medier i billedkunst i 5. klasse. Eleverne udformede rumlige modeller i miniformat for derefter at besøge dem i den virtuelle verden i den størrelse, som de havde tænkt sig, de skulle have. Til dette blev virtual reality headsettet Oculus Rift anvendt.

Erhvervserfaring

POSTDOC, SDU (2022-) 

UNDERVISINGSASSISTENT (2022-)

PH.D. I MIXED REALITY, SDU (2018-2021)

ADJUNK VED ERHVERVSAKADEMI SYDVEST (2017-2018)

AMBASSADØR FOR LÆRINGS – OG OPLEVELSESTEKNOLOGI (2013-2014)

INSTRUKTOR I DISTRIBUERET PROGRAMMERING, LÆRINGS – OG OPLEVELSESTEKNOLOGI (2013-2014)

TILKALDEVIKAR HOS NØRRESKOV SKOLEN OG SKALLEBØLLE SKOLE (2010-2011)

Udvalgte publikationer

Didactic Planning of VR Alcohol Resistance Training Tool for Adolescents

Lyk, P. B. &   Majgaard, G., sep. 2021, Proceedings of the 15th European Conference on Game Based Learning ECGBL 2021.   Fotaris, P. (red.).   Academic Conferences and Publishing International, s. 834-843 (Proceedings of the European Conference on Games-based Learning).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review


Co-Designing and Learning in Virtual Reality: Development of Tool for Alcohol Resistance Training

Lyk, P. B.  Majgaard, G., Vallentin-Holbech, L., Dalgaard Guldager, J., Dietrich, T., Rundle-Thiele, S. &   Stock, C., 2020, I:   Electronic Journal of E-Learning. 18, 3, s. 213-228.  Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review


Creating a more immersive and “VR-like”360-degree video experience: Development of an Immersive and Interactive Alcohol Resistance Training Tool

Lyk, P. B.  Majgaard, G., Vallentin-Holbech, L., Guldager, J. D., Dietrich, T., Rundle-Thiele, S. &   Stock, C., 2020, Proceedings of the 14th European Conference on Game Based Learning, ECGBL 2020: A Virtual Conference hosted by The University of Brighton, UK.   Fotaris, P. (red.).   Academic Conferences and Publishing International, s. 711-720 (Proceedings of the European Conference on Games-based Learning, Bind 2020September).

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review


Co-Designing an Immersive and Interactive Alcohol Resistance Training Tool Using 360-Degree Video

Lyk, P. B.  Majgaard, G., Dietrich, T. &   Stock, C., okt. 2019, Proceedings of the 13th European Conference on Game Based Learning, ECGBL 2019.   Elbaek, L., Majgaard, G., Valente, A. & Khalid, S. (red.).   Academic Conferences and Publishing International, s. 450-458Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review


Seeing the unseen: Spatial visualization of the Solar System with physical prototypes and Augmented Reality

Majgaard, G.  Larsen, L. J.  Lyk, P. B. &   Lyk, M., 2017, I:   International Journal of Designs for Learning. 8, 2, s. 95-109 

Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review


At se det usete – Rumlig visualisering af solsystemet med fysiske prototyper og Augmented Reality

Majgaard, G.  Larsen, L. J.  Lyk, P. B. &   Lyk, M., 2016, I:   Mona. 2016, 3, s. 23-40

Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review

På rejse med Virtual Reality i billedkunst: Erfaringslæring gennem kombineret fysisk og virtuel modelbygning

Majgaard, G. &   Lyk, P. B., 2015, I:   Læring og Medier. 8, 14, 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review


Co-creating Virtual Reality Interventions for Alcohol Prevention: Living Lab vs. Co-design

Dietrich, T., Dalgaard Guldager, J.,   Lyk, P. B., Vallentin-Holbech, L., Rundle-Thiele, S.,   Majgaard, G. &   Stock, C., 15. mar. 2021, I:   Frontiers in Public Health. 9, 6 s., 634102.

Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review


Co-creating a virtual alcohol prevention simulation with young people

Vallentin-Holbech, L., Guldager, J. D., Dietrich, T., Rundle-Thiele, S.,   Majgaard, G.  Lyk, P. &   Stock, C., 9. feb. 2020, I:   International Journal of Environmental Research and Public Health. 17, 3, 12 s., 1097.

Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review


User Experiences with a Virtual Alcohol Prevention Simulation for Danish Adolescents

Bidragets oversatte titel: Brugeroplevelser med en Virtuel Alkoholforebyggelse Simulation for Danske Unge

Dalgaard Guldager, J., Lavasani Kjær, S.,   Lyk, P. B., Dietrich, T., Rundle-Thiele, S.,   Majgaard, G. &   Stock, C., 1. okt. 2020, I:   International Journal of Environmental Research and Public Health. 17, 19, 14 s., 6945.

Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review